Menu Zamknij

Motywacja w treningu

Motywacja w treningu

Motywacja do ćwiczeń, treningu i diety jest sporym wyzwaniem dla osób zaczynających swoją przygodę z odchudzaniem i zdrowym trybem życia. Niezbędne jest utrzymanie motywacji do ćwiczeń zarówno przed jak i po treningu.

Jeśli chodzi o ćwiczenia fizyczne, istnieją dwie skrajności: ci, którzy wiedzą, że powinni ćwiczyć, ale tak naprawdę nie chcą – i ci, którzy sprawiają, że ćwiczenia stanowią integralną część codziennego życia. Większość jest jednak gdzieś pośrodku.

Największym sekretem, dzięki któremu można uzyskać formę i zachować kondycję, jest uzyskanie odpowiedniej motywacji do ćwiczeń. Powinniśmy zacząć ćwiczyć nie dlatego, że musimy, ale dlatego, że chcemy.

Czas przestać wymyślać wymówki i znaleźć motywację! Jeśli jest to stresujący dzień, który powstrzymuje cię od ćwiczeń lub jesteś zbyt zmęczony, to nie jest żadna wymówka! Ćwiczenie rozładuje twój stres i sprawi, że poczujesz się znacznie lepiej.

Jak motywować się do aktywności?

  • Określ prawdziwe powody, które sprawiają, że chcesz zadbać o siebie, poza kształtowaniem i utratą wagi. Zanotuj szczegółowo korzyści. Przede wszystkim trzymaj tę listę blisko siebie i czytaj w momentach niskiej motywacji!
  • Podejmij kroki, aby aktywnie zarządzać czasem trwania i intensywnością treningu. Częstotliwość przed intensywnością jest najważniejsza. Zaplanuj w kalendarzu ilość treningów w tygodniu. Najważniejsze jest wejście w nawyk.
Planowanie
  • Wybierz rzeczy, które możesz zrobić i które sprawiają, że czujesz się dobrze. Dopasuj aktywność do swoich upodobań. To może być siłownia, fitness, basen, rower, narty, bieganie, taniec, tenis, podnoszenie ciężarów, joga, sztuki walki, kajakarstwo, nordic walking, jazda konna i wiele innych. Ważne aby sprawiało Ci przyjemność.
  • Jeśli czujesz, że coś jest poza twoimi fizycznymi możliwościami, możesz czuć się zdemotywowany i zrezygnować przy pierwszej przeszkodzie. Ważne jest, abyś utrzymywał swoją pewność siebie, gdy zaczynasz ćwiczyć. Możesz to zrobić świętując nawet małe zwycięstwa np. kupując sobie nowy strój do ćwiczeń albo parę butów do biegania.
  • Skoncentruj się na zyskach, które pojawią się, gdy tylko staniesz się aktywny: zwiększony poziom energii, uczucie mniejszego stresu, poprawa jakości snu i wydzielanie endorfin (hormonów szczęścia), które odczuwasz natychmiast po treningu.
  • Spróbuj znaleźć partnera, z którym będziesz wykonywał wybrane przez siebie ćwiczenia. Istnieje szansa, że w Twoim przypadku to klucz do sukcesu. Osoby trenujące z osobistym trenerem i / lub dietetykiem są bardziej wytrwali niż ci, którzy trenują samodzielnie. I nie oznacza to, że zawsze masz ze sobą trenera, ale jego powtarzająca się obecność 2-3 razy w tygodniu pozytywnie wpływa na Twoją motywację!
Powody, dla których warto wybrać opcję pracy z trenerem:

– motywuje Cię,

– modyfikuje plan, by osiągnąć rezultaty,

– pomaga Ci znaleźć rozwiązania napotykanych przeszkód,

– towarzyszy Ci na każdym kroku, abyś odniósł sukces.

  • Zmień swoje postrzeganie. Ćwiczenie fizyczne nie powinno być tymczasowym środkiem do osiągnięcia pożądanej wagi. Od momentu, w którym postrzegasz swoje treningi jako część swojego stylu życia, podobnie jak branie prysznica, przygotowywanie posiłków lub chodzenie do pracy, Twój najpiękniejszy cel zostanie osiągnięty: zdrowszy tryb życia dla lepszej jakości życia.
Klucz do zdrowia
  • Unikaj monotonii w swoim treningu. Zmieniaj zestawy ćwiczeń co 6-8 tygodni lub wybierz trenera, który posiada dużą bibliotekę ćwiczeń.

Pierwsze tygodnie

Należy pamiętać, że choć kilka pierwszych tygodni, podczas których staramy się zwiększać naszą codzienną dawkę ruchu, może być trudnych, to z czasem będzie tylko lepiej. Regularny ruch sprawia, że jesteśmy lepiej zorganizowani i działamy efektywniej. 
Dodając do tego lepsze zdrowie, dobry humor i mniejszy poziom stresu okazuje się, że aktywność fizyczna to faktycznie sposób na lepsze życie. Im więcej będziemy działać, tym więcej efektów będzie widocznych i utrzymamy motywację do ćwiczeń i diety! Dlatego warto wstać z kanapy już teraz!

Pozostaw Komentarz Poniżej. Co Ciebie Motywuje do ćwiczeń!? Być może będziesz dla kogoś inspiracją!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *